Wednesday, May 20, 2009

Welcome To My Life

Hye guys..sorry for a long time didn't update this blog. Btw, just woke up from hibernated at home.
Miahahaha..took one day off and half day off..huh! Camne tu? Tak pe lah, no need to worry. I'm not tension or stress but had a break free for a lil bit time. But I think it really deserve because I finished up 4 journals! Hahaha..kalau datang lab cukuplah lama aku nak habiskan pembacaan journal ni. Kira hari ini datang lab, aku summarized back the contents into point and study the related methods. Alhamdullilah...

Well, wanna share with u guys :) I just got my new 'baby'. What?? U haven't married yet! Yes, I am. But my baby now is my new MacBook. Alhamdullilah finally I have it. And very thankfull to my lovely father cause help me a lot to get this MacBook. Why I need this? Why not Windows? U know, in life sometimes we need to change..from bad to good..from sad to happy, from hard to ease..so do I. I choose Apple not because to show off or anything else but for the sake of my research. In the lab I'm also the Mac user but I use iMac which is the aluminium screen with 24 inchies. Huahuahauahua..very wide screen right. A lot of thanks to my SV cause giving me this opportunity to have iMac yang much better dari orang lain. Heheh. Ye la, dalam lab ni hanya aku dan lagi sorang kawan aku je yang guna 24 inch. Yang lain semua guna inci2 yang kecil saja. Inilah dikatakan rezeki. Well, so far aku gunakan untuk perkara yang berfaedah walaupun kadang-kadang terbabas juga. Biasalah tu bila time sangap dalam lab mulalah merapu buka benda yang lagha. Hihi. Oppss..lari dari topak pula.Disebabkan aku dah biasa guna Mac jadi bila nak buat kerja kat rumah aku jadi susah pula nak guna Windows. Terutamanya yang berkaitan dengan modeling the structure dan alignment. Tapi tu la..sebenarnya boleh je kan kita guna Windows..tapi jika diberi pilihan aku akan guna Apple juga untuk kemudahan kerja. Lagi pun malas nak fikir virus yang entah apa-apa tu. Hihihi.

Mac Book baru was in black color with 13 inchies screen. Tapi worth it. Very worth it. Harga aku tak mo habaq..nanti korang jeles plak..hihi. Well, atas bantuan junior lab aku, semuanya dah lengkap..cuma nak tambah RAM saja. Lepas ni boleh la..aku buat modeling the structure dengan jayanya...Alhamdullilah...semoga dengan adanya MacBook research aku berjalan dengan lancar..dan dipermudahkan..Amin...

1 comment:

  1. waaa, jeles sial, hik hik :D

    weh, yg komen aku kt entry bawah tu, yg betulnya aku tulis, aku nk baca blog org yg ko cerita tu. mcm menarik lak kisah cintanya :)

    ReplyDelete