Wednesday, September 21, 2011

TRUE but FAKE

Life is unexpected but  I praise to Allah for always giving me the chances.
Let me start with word of the day. err, my word of the day.
To be truth thanks 4 everyone who wished me in the FB.
Anyway it's true but it's fake. Haha.
The truth is yes I got the offer but the fake is I may not saying bye bye to Malaysia next year.
Why? I might reject the offer. But still has one more day to confirm it. Tadi boss ajak jumpa kejap but she forgot what thing to discuss. Cheh, suka kasi gua debar gitu. Anyway, lots of thing to consider. One more thing the offer is not from my current work place but from uni.


Aku jarang menunjukkan kesedihan pd orang. Some people will see me in happiness and angry. Whoa! Why?
Aku tak suka menunjukkan rasa sedih. It isn't means I pretend utk jadi org sedih but entahlah.. I thing let me share the sadness myself. But to be truth, lately..kesedihan itu sering membelenggu diri. Dunno why, suddenly. But I hide from others. Let me feel the pain. Kenapa mesti sorok kesedihan? Sebab ramai lagi org kat luar sana yg lebih sedih dari aku. Kenapa mesti tunjuk happy. Sebab nak bagi mood pada people around me. Tapi tak bermakna aku nak show off how lucky I am. Kenapa mesti tunjuk kemarahan? Pasal aku nak bagi tahu yg aku bengang dekat korang kerja tak betul! Hahahahaaha. 


Life is so hectic. Chasing many deadlines or I'm going to die. I think I should do medical check up cause not feeling very well lately. I loose my weight walau pun ku makan 3 kali sehari. Nak kata higher metabolism..hmmm i'm  not kind of this person. Sejuk ni lagi la. Sakit badan-badan. Selsema almost every nite. Malaysia ni humid sebab tu bila sejuk aku cepat selsema. Walaupun rumah dah bersapu tapi entahlah...I am so sensitive with dust and coldnesssssssssssss! Macam malam ni pun mandi air panas. Cecah air sejuk je adoi macam nak demam gua. But perhaps I could do a good deed to people before I die. Good deeds yg sampai aku mati pun orang akan guna. Tak perlu utk ingat aku. Cuma guna atau apply something utk kehidupan. And perhaps bila mati  muda aku tak akan bebankan my parents.


Tadi subuh chat dgn K. faizah. Dec ni dia balik Mesia. Wowowowoow. Best. Mesti a.duan org yang paling happy. 
I wish to meet them and hopefully they have a safe journey.


Ok peeps. Gotta go for Isyak prayer. Have a good day tomorrow. Just remember you will never walk alone...kerana Allah bersamamu. Bye2 & Cheers

No comments:

Post a Comment